Is een politiek live debat op tv tussen de landelijke (grote) partijen niet oneerlijke tegenover de lokale partijen?

Dit met het oog op de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ja, de landelijke partijen krijgen zo vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen wel meer aandacht. Dit zal ongetwijfeld invloed hebben op het stemgedrag van mensen.

Aan de andere kant kan er natuurlijk ook geen debat op tv gevoerd worden, waarbij alle kleine locale partijen aanwezig zouden zijn. dat is niet werkbaar.

Alternatief zou zijn, om het grote landelijke debat te voeren na de gemeentelijke verkiezingen.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Nee. Waarom? Landelijke verkiezingen hebben niet veel te doen met lokale verkiezingen. Zo zijn er ook enorm veel mensen die tijdens de lokale verkiezingen op andere partijen stemmen dat tijdens de landelijke verkiezingen. Er worden vaak ook lokale debatteb georganiseerd waar men naar toe kan gaan als men wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is mijn mening,dat de landelijke politiek zich niet moet bemoeien met de plaatselijke!
Er zijn veel lokale partijen,die niet vertegenwoordigd zijn in de landelijke,dus die staan dan direct op achterstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, alle partijen hebben lokale partijpunten. Die verschillen dus met de landelijke punten. Referentie naar het landelijke is naar mijn idee niet mogelijk. Anders stem je niet op de partijpunten, maar op de partij. Dus stem je als een kip zonder kop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zeker omdat het de hele dag al pvda is op TV.